måndag 16 november 2015

Får invandrare ha åsikter om invandringspolitiken?

Jag fick denna fråga av en följare med invandrarbakgrund: Vad tror du skillnaden är när vi som flyktingar uttalar oss om invandringspolitiken jämfört med etniska svenskar? Tror du det skulle vara till en fördel om vi var "mörkhyade flyktingar"?

Svar: Skillnaden när vi som flyktingar uttrycker oss om invandringspolitiken är att vi faktiskt vet hur det är att förlora sitt land. Svenskar är så jävla bortskämda att man blir spyfärdig. Dom fattar inte hur otroligt skört det är med social stabilitet, och hur oerhört viktigt det är med ekonomisk stabilitet. All trygghet du känner till kan vända på bara en sekund.

Jag vill inte se mitt nya land förvandlas till skit också. Jag har flytt en gång, och jag tänker inte fly en gång till. Jag är emot den nuvarande invandringspolitiken för att den är ansvarslös. Det är inte samma politik som fördes när jag kom hit, och Sverige är inte i samma skick som när jag kom hit heller.

Och om du är svart blir du bara kallad för ”husneger” istället. Det finns ingen gräns för hur långt vänstern kommer gå i sitt patetiska smutskastande av meningsmotståndare. Varenda liten fjortisröding i Skandinavien är som Fox News sammanfattat i en människokropp.

Det jag vill förmedla till dig är att inte ge upp, fortsätt argumentera emot och idiotförklara dom. Det spelar ingen roll om du lyckas övertala dom, det viktiga är att omgivningen får veta vilka äckliga rasister dom är när dom säger till dig att etnicitet hänger ihop med åsikter. Bara för att jag är invandrare måste jag tycka på ett visst sätt? Jag trodde vi hade släppt det där med rasbiologi.

Den som inte fattar skillnaden på 90-talet och dagens invandring kan läsa här: http://argblattetalar.blogspot.se/2015/09/jonas-sjostedt-sluta-utnyttja-min.html

Skillnaderna i volym, kultur och integration är löjligt stora. Men sånt skiter man såklart i om man värderar sitt rykte högre än fakta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar