måndag 16 november 2015

"Det finns visst plats för mer flyktingar"

Kommer ni ihåg när Fredrik Reinfeldt sa att Sverige har massa med plats för flyktingar ute i skogen? Även vänsterfolk brukar hålla med honom i att det finns jättemycket plats för flyktingar överallt.

Jag hade nog aldrig kunnat föreställa mig ironin i att flyktingarna själva skulle bli motargumentet, då dessa totalvägrar och startar en protest för att dom vill bo mer centralt: http://www.aftonbladet.se/nyheter/paflykt/article21647680.ab

”De tycker att de var mitt ute i skogen och att det är lite obehagligt med så mycket skog, säger Matilda Niang på Migrationsverkets pressjour. De kände att det var avlägset och de vill bo mer centralt”

Ja gud, stackars dom. Det är liksom helt tryggt och säkert därute, total frånvaro av bomber, men jag förstår om det är läskigt med trollen ute i de svenska skogarna.

”Ger inte flyktingarna upp och kliver av bussarna senare under dagen kan bussbolaget be om avhysning. Bussarna skulle nämligen ha åkt vidare redan i morse.”

Jag tycker bussen borde överväga att skjutsa dom till gränsen och slänga ut dom ur landet, för deras hån mot riktiga flyktingar är faktiskt oacceptabelt. Det finns folk som flyr på riktigt, och inte bara flyr ifrån lite sämre ekonomi.

Enligt en f.d. flykting saknar 70% av dagens flyktingar asylskäl: https://www.youtube.com/watch?v=8gO1QTEnwQw
Enligt Migrationsverket beviljas 90% asyl trots att dom saknar ID-handlingar: http://magasinetneo.se/artiklar/migranverket/

Varför skulle någon bli förvånad om det visar sig att en del lyxsökare ramlar in via det här systemet?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar