fredag 6 februari 2015

Varför hatar jag borgar-politik?

Här är anledningen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16782249.ab

Alla psykiskt sjuka människor har olika förutsättningar, så att reglera dom med lagar vore farligt. Det finns dom som skulle ta livet av sig ifall dom skulle hamna på vissa sorters jobb.

Dom där förmögna gubbarna i kostym har ingen aning om hur det är att må dåligt på riktigt. Om man ber om en sjukskrivning så är det för att man är på bristningsgränsen och behöver tid för sig själv, kom för fan inte och säg att du vet vad som är bäst för mig och att "du borde nog träffa lite människor ändå." Du har ingen aning om hur jag mår av människor. Bara för att du är en social varelse så betyder det inte att andra är det.

Och vadå "du mår bra av att känna dig behövd"? Jag tycker inte att mitt värde som människa sitter i min inkomst. Och det är riktigt sjukt och perverst av dom här moderaterna att sätta den sortens press på människor som känner att dom mår ännu sämre av jobb. Vad är det för slags samhälle dom vill bygga egentligen?

Hur många människor i samhället är psykiskt sjuka? Jag tror verkligen inte att Sverige kommer gå under ifall den enstaka procent av befolkningen som mår dåligt får tillåtelse att må dåligt. Varenda jävla person i Sverige behöver inte ha ett jobb. Det är inte en nödvändighet och man ska inte behöva förstöra sig själv inombords bara för att rättfärdiga sin rätt att existera.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar