tisdag 3 februari 2015

Polis anmäld för att han sa sanningen

En polis blev anmäld för att han vågade säga åt vissa invandrare att sluta kalla alla för ”rasister” när dom inte får som dom vill i livet: http://www.expressen.se/kvallsposten/kandispolisen-skrev-om-offerkoftor/

Detta är ganska fascinerande, om du frågar mig. Han säger precis samma sak som jag gjorde i min allra första video, ”En Arg Blatte Talar om Invandring”, fast han säger det med en PK-ton som ingen vettig människa möjligtvis skulle kunna missförstå eller ta illa upp av. Och vad händer då?

Han blir anmäld till JO av en radikal idiot som påstår att polisen skuldbelägger invandrare för rasismen dom får utstå. Anledningen till att den här anonyma personen är en idiot vars resonemang brister är följande
A) Polisens inlägg var nyanserat och riktade kritik mot alla sidor, oavsett etnicitet. Läs det själv. Det finns i sidorutan på artikeln.

B) Han skuldbelägger knappast invandrare för rasismen dom får utstå, eftersom det inte är rasism dom får utstå. Till Expressen beskriver polisen hur han en gång anlände till ett bråk på stan, det var ett gäng invandrare som ringt dit snuten och det första han fick höra var: ”Om vi varit svenskar hade ni kommit mycket fortare.”

En sån där grundlös anklagelse som enbart grundar sig på invandrarnas fördomar om polisen är INTE rasism, och det är ett faktum. Inte min åsikt. Du kan inte argumentera emot det jag säger utan att totalt ignorera vad ordet ”rasism” faktiskt betyder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar