söndag 15 februari 2015

Mordförsök på Lars Vilks, igen.

Det skedde nyligen ett mordförsök på Lars Vilks och genast så rusar vänster-journalisterna till kvarn för att påstå att
A) Han får skylla sig själv.
B) Dom ska inte behöva betala skatt för att hålla han vid liv via polisskydd.
 
Eftersom vissa fortfarande vägrar fatta poängen så får jag väl posta den här videon igen: https://www.youtube.com/watch?v=k8J9LIozZQM

Yttrandefrihet har ingenting med känslor att göra. Det spelar helt enkelt inte någon som helst roll vem som blir ledsen eller arg. Om du blir provocerad av att någon ritar Muhammad så är det ditt personliga ansvar att vända ditt huvud och titta åt ett annat håll.

Istället för att aktivt välja att titta på något du inte håller med om så kan du välja att titta på något du finner mer harmoniskt. Allting annat är ett försök till islamisering, då man kräver att icke-muslimer ska leva efter samma regler och åsikter som muslimer. Ingen religions profet är helig för mig och jag har ingen som helst respekt för någon religion. ← Det ÄR min åsikt.

Jag blott ogillar inte religion, jag hatar det med en passion, och du har ingen som helst rätt att bestämma över mina känslor. Att håna och kritisera är därför det enda jag kan göra, och om du vill leva i en demokrati så är det din uppgift att acceptera det. Det är inte min uppgift att censurera mig själv.

Jag tar inte illa upp när människor snackar skit om Satan, så varför ska ni ta illa upp när någon gör det om er Gud?

Lars Vilks kanske är ansvarig för ilskan, men han är inte ansvarig för våldet. Skyll på förövarens värderingar och impulskontroll istället, Expressen/Aftonbladet/Åsa Linderborg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar