torsdag 22 januari 2015

"Lägg ner med satanismen, va"

Människor tar sig gärna tiden att påpeka att jag borde "lägga ner Satanismen". Då och då får jag meddelanden av personer som säger saker som
- Varför håller du på med satanistiska symboler? Jag är kristen och jag kan inte dela dina videos på grund av det.
- Varför byter du inte ut affischerna som du har i bakgrunden? Jag är inte religiös själv men dom skrämmer bort folk.

Det är fruktansvärt märkligt då jag tvekar på att dom hade sagt så till mig om jag var en muslim och bar turban i mina videos. Jag tror inte dom hade ansett det vara lika socialt acceptabelt. Jag hade dessutom kunnat anmäla dom för hets mot folkgrupp, och Aftonbladet hade gärna skrivit en snyftartikel om mig. Men när jag är satanist så är det helt okej att be mig dölja det jag tror på och begära att jag ska anpassa mig efter de som är okunniga om vad "religionen" innebär.

Allting jag gör på min kanal härstammar ur satanistiska filosofier. Uppror, intelligens, individualitet och att hålla ett öppet sinne är inte värderingar som du får ur bibeln. Tvärtom. I bibeln så beskrivs det vilsna fåret nästan som en åtråvärd och helig varelse, vars syfte är att bli ledd av någon som "vet bättre".

Anledningen till att Adam och Eva blev utkastade från paradiset är för att dom åt frukten av kunskap som bland annat tillät dom att kunna skilja på rätt och fel. "Ignorance is bliss" verkar vara det absurda budskapet i den myten; att inte sträva efter upplysning. Gud ville att dom skulle veta så lite som möjligt för att kunna bli lättkontrollerade och leva alla sina dar i underkastelse till hans auktoritet. Påminner inte det fruktansvärt mycket om statsmakten?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar