söndag 11 januari 2015

Är du Sverigedemokrat?

Hur var invandrardebatten för 20 år sen?

När jag lyssnar på den där videon, där Ny Demokrati listar upp samma resonemang och krav som Sverigedemokraterna gör idag, så får jag en obehagskänsla. Dom säger: ”Vi är bekymrade över att 53'000 Bosnier fått permanent uppehållstillstånd. Vem ska kunna bygga upp hemlandet igen ifall dom är här i Sverige?”

Vad fan snackar du om? Vad tror du hade hänt om vi hade skickats tillbaka till Bosnien? Jag hade skickats till ett skitland där 44% av befolkningen idag är arbetslösa och välfärden är totalförstörd, det finns inte ens en social där borta. Vadå ”bygga upp landet”? Regeringen är helt korrupt där borta, hur ska man kunna bygga upp ett land när makten ser ut som den gör?

Och så finns det folk som är dumma nog att tro att jag stödjer SD's politik in i minsta detalj. Jag är ingen Sverigedemokrat. Men jag är ingen Socialdemokrat heller. Det är minst lika orimligt att gulla med islamist-organisationer och ta emot invandrare som inte ens är asylsökande när det finns bostadsbrist.

Jag vill ha en invandringspolitik där man tar in dom som flyr för sina liv. Dom som flyr från krig, från förföljelse för att dom är homosexuella, från förföljelse på grund av sin religion. Men jag vill även ha en invandringspolitik där det gäller obligatorisk utvisning för alla utlänningar som begår brott, en medborgarutbildning för nyanlända flyktingar om de humanistiska värderingar som gäller i Sverige, och total nolltolerans mot invandrare som kommer hit och kräver att samhället ska anpassa sig efter deras religion.

Det ena utesluter inte det andra. Man kan vara sträng, men rättvis. Man kan vara human, men intelligent. Man ska ge till dom som verkligen behöver, men när någon försöker äta upp hela handen så slår man till dom med precis samma hand och skickar dom långt bort från dig och din givmildhet. För dom är dåliga människor som kommer att ta tills det inte finns någonting kvar, till skillnad från dom som respekterar och eventuellt ger tillbaka.

När det kommer till Svensk politik så kan alla dra så långt åt helvete som det bara går. Ska det vara så jävla omöjligt att ha ett mellanting som grundar sig på logik, rättvisa och socialt ansvar? Varför måste man antingen ha en extrem som går ut på total egoism eller en extrem som går ut på total ansvarslöshet till bekostnad av ens egna samhälle?

Jag har inget annat än avsky mot det politiska systemet i sin grund och den politiska situationen här i Sverige. Så kalla mig för fan inte Sverigedemokrat bara för att du är så ointelligent att du inte lyckas läsa mellan raderna.

Att vilja minska invandringen har ingenting med politisk tillhörighet att göra. Att vara för eller emot den nuvarande invandringspolitiken är något man kan vara i alla politiska läger, vare sig det är vänster eller höger. Jag fattar inte ens vad invandring skulle ha att göra med "alla människors lika värde", och människor överlag är okunniga när det kommer till politik. I vilket annat land som helst utanför Sverige så hade jag inte blivit stämplad som "extrem Sverigedemokrat" för att jag har dom åsikter som jag har.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar