fredag 5 december 2014

Update om Kulturnytt och ArgBlatteGate

Nu har Kulturnytt, efter upprepande tjat från min sida, äntligen lagt upp hela svaret jag fick på frågan från intervjun med P3-journalisten: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=6018835

Om ni scrollar ner så kan ni lyssna på det, och då hör ni att Effie's namn inte nämns överhuvudtaget. Dom frågar heller inte något om att jag skulle ha "trakasserat kvinnor" eller hur jag resonerade kring det jag skickade Effie. Han nämnde inte något om Twitter, vad jag hade skrivit till henne, eller hur jag kände om det. Och sen helt plötsligt så förekom det på deras hemsida i text. Nu har dom ju ändrat sin formulering dock, efter att jag ställde dom mot väggen och krävde bevis för deras lögner. (Vilket dom självklart inte hade)

Man märker även att svaret är mer nyanserat än vad som tilläts i den originala sändningen. Jag klargör att det inte ens handlar om feminism, GG är vänligt inställda till vissa feminister (som The Fine Young Capitalists), men inte feminister som är totala idioter. Det handlar alltså varken om hat mot kvinnor eller jämställdhet, utan hat mot renodlad idioti. Märkligt att man skulle vilja klippa ut den delen.


Sen hade även journalisten Kalle Kovacs magen att fråga mig vad jag tyckte om del 2 av deras reportage. Vad jag tycker om del två? Pro-gamergate'aren som dom tog med säger precis samma saker som vad jag gjorde i min intervju med Kovacs, men i mitt fall så klippte dom bort allt sånt, fokuserade bara på hatet och skrev dit lögner för att framställa mig som en kvinnohatare.

Jag ställde honom frågan: Hur fick ni ens för er att jag skulle ha trakasserat ett flertal kvinnor? Vad var era bevis för att skriva så?

Ett svar har jag fortfarande inte fått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar