tisdag 25 november 2014

Hur massmedia (vänstern) saboterar meningsmotståndares liv

"Vänsterns kampanjer mot mig har i dag lett till att jag inte får några som helst fotouppdrag. Jag är persona non grata i foto-branschen, andra branscher med för övrigt. Detta är kampanjmakarna extremt stolta över. Är inte det märkligt? Vilket normalt funtad person önskar att en annan människa ska leva i utanförskap? Det krävs riktig ondska för att glädjas åt andras peststämpel.

Jag måste säga att det egentligen inte är så illa pinkat att en så obetydlig person som jag har fått en massa vänsterinriktade journalister på olika tidningar att skriva om mig. Aftonbladets Åsa Linderborg menar till exempel att jag är en person med makt. Men ska vi inte ta och stanna lite här nu? Vem är det som arbetar för ett stort medieföretag och har total makt att kunna avskriva en människa som icke önskvärd? Ja, inte är det jag."


http://www.d-intl.com/2014/11/24/kronika-jag-vill-inte-leva-i-ett-land-dar-man-inte-far-ha-asikter/


Jag kan relatera lite grann. När SR och Nöjesguiden beskriver en som en kvinnohatande rasist utan att ens låta en komma till tals i samma text där anklagelserna sker så är det faktiskt lite orättvist. Medierna har enorm makt att sätta en människa i utanförskap utan att ens behöva erbjuda resonemang och bevis för att backa upp det dom påstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar