torsdag 13 november 2014

Ett inlägg i narkotikadebatten som säger allt.

"Vi har en "nolltolerans" mot dödsfall i trafiken. Vi har numera under 300 dödsfall i trafiken varje år. Väldigt imponerande om man ser på hur många bilar som körs varje dag och hur många oövervakade övergångställen som finns.

Nästan lika många dör av droger och vi verkar inte ha en nolltolerans mot drogrelaterade dödsfall. Vi har bara en nolltolerans mot droger, vilket är lika sjukt som att ha en nolltolerans mot fortkörning. Alla kör för fort, väldigt många kör 60 på alla 50-vägar. Folk blåser på i 120 på 110-vägar varje dag.

Sverige, och många andra länder, behöver tänka om angående droger. Vi behöver inte en nolltolerans mot droger, vi behöver en nolltolerans mot drogrelaterade dödsfall. Det är två helt olika saker, något som politiker inte verkar ha fattat.

Jag har aldrig rökt gräs eller käkat svampar. Jag har aldrig ens boffat lim eller ens funderat på att röka spice. Jag tycker bara att det är hemskt att Sverige, mitt hemland, är så förvridet i sin politik när det gäller det mesta."


En kommentar på min video om Spice och Cannabis: https://www.youtube.com/watch?v=TBhOZpGbGZw

1 kommentar: