söndag 12 oktober 2014

Gör upp med rasismen inom vården - tillåt hijab

”Gör upp med rasismen inom vården -tillåt hijab”. Bara titeln är en indikation på ofattbar idioti. Vad fan har rasism med religion att göra? Vilken ras tillhör islam? Kan du förklara det för mig?

Jag citerar: ”Det finns många unga kvinnor med muslimsk tro som inte vågar påbörja en högskoleutbildning till ett vårdyrke bara på grund av att normerna kring arbetsklädseln ser ut som de gör. Det är uppenbart att det här är ett stort problem.”

Nej, det är det inte. Det är inte ett stort problem. Det är en icke-fråga som inte berör majoriteten av Sveriges befolkning. Det berör inte ens Sveriges muslimer. Det berör endast en minoritet av bokstavstroende religiösa idioter som inte har någon respekt för Sverige som land. Hur korkad måste man vara ifall man tycker att en huvudbonad är det absolut viktigaste man kan göra för att hedra sin tro?

En vettig religiös människa inser att det personliga förhållandet man har till Gud är just det – ett personligt förhållande. Det har inte någonting med andra människor att göra och dom ska inte behöva anpassa sig efter dina personliga åsikter heller. För det är det en religion är – en åsikt. En hobby. Och ingenting mer än så. En vettig religiös människa kan ha den självdistansen, en religiös människa som INTE är vettig har inte den självdistansen – och då har dom inte gjort sig förtjänta av någon respekt mot deras religion.

I dag finns det många kvinnor som inte vågar utbilda sig till vårdyrken och många kvinnor som inte kan arbeta med det de har utbildning i eftersom att det går i konflikt med deras religiösa tro. Det förlorar både dessa individer och samhället på och det är varken feministiskt eller antirasistiskt försvarbart.”

Då får dom individerna ge upp sin religiösa skit-tro, helt enkelt. Jag säger inte att dom ska sluta tro på Gud. Det får dom gärna göra. Jag säger bara att dom ska sluta tro att dom behöver ha på sig vissa sorters kläder för att kunna tro på Gud, och att deras personliga förhållande till Gud är viktigare än patientens säkerhet. För det där är en fullkomligt idiotisk idé. Borde inte ditt förhållande till Gud gå ut på att vara en god människa? Eller handlar det verkligen bara om mode?

Min religion är nudism. Så jag vill jobba naken, annars är du rasist. 
.........Men vadå, om jag duschar snabbt 3 gånger om dagen så är det ju inte ohygieniskt? Eller? Vad är problemet? Varför förtrycker du mig?

”Det förlorar både dessa individer och samhället på och det är varken feministiskt eller antirasistiskt försvarbart.”

Vad fan har feminism med religion att göra? Om något så borde feminismen vara EMOT religion på grund av dess kvinnoförtryckande tendenser. Fast det har ju dykt upp någon slags sinnessjuk vänster-vriden perversion av feminism på senare år där dessa kvinnorättskämpar istället har börjat kämpa för rätten att förtrycka kvinnor. Det är sånt jävla hyckleri inom den västerländska feminismen. Dom säger: ”Självklart ska kvinnan få bestämma om hon vill bära hijab, även om det kan anses vara kvinnoförtryckande så är det inte det för det är KVINNANS val! Men det är inte okej för en kvinna att välja att stanna hemma för att ta hand om barnen, vi måste kvotera föräldraledigheten och bryta oss ur dom här hemska könsrollerna.” 

Det är alltså okej att skita på könsroller när samhället föreslår dom, men när religion föreslår dom så håller dom här feministerna käften. 

När det handlar om hijab och burkor så är det helt okej, för "kvinnorna har ju valt det själva". Men när det handlar om porrstjärnor och strippor och horor som också har valt det själva och ibland t.o.m. skriker rätt ut att dom vill göra det i intervjuer och debattartiklar, då är det inte okej. Då ska man inte lyssna på dom kvinnorna, för dom är sjuka, förvirrade och hjärntvättade av onda vita män.

När det kommer till utländska religioner som bruna människor har så är det jätteviktigt att låta kvinnan förnedra sig själv, och om du är hjärntvättad av religion så är det ditt eget val. Och det är jättebra. Men om du är hjärntvättad av patriarkatet och gör nånting som gör män upphetsade ÅH DÅ JÄVLAR, HUR FAN VÅGAR DU UTÖVA KONTROLL ÖVER DIN EGEN KROPP

Vad fan har antirasism med religion att göra? Vi snackar om religion här, vi snackar inte om hudfärg eller ursprung. INGEN borde få påverka vad som gäller i vården utifrån löjliga jävla idéer om en osynlig gubbe i himlen. Det har ingenting med rasism att göra och det är knappast som att vita svenska kristna idioter får några privilegier inom vården.

Fast det kan i och för sig vara för att kristna människor oftast inte har absurda krav på sin arbetsplats som kompromissar med patientens säkerhet. Och ifall dom har det så har vi absolut inga problem överhuvudtaget med att sparka dom direkt, för att dom är vita och Svenska.

Det är så Sverige fungerar nämligen – när vita människor har idiotiska religiösa idéer så funderar vi inte ens på att ”diskriminera” dom, vi bara gör det av ren automatik för tack vare deras hudfärg så kan vi se deras religiösa idéer för vad dom är. Men när bruna människor har idiotiska religiösa idéer så måste vi ge dom extra privilegier på grund av deras utländska hudfärg.

Skillnaden mellan dom rödgröna, och mig, är att jag inte bryr mig om vilken etnicitet en människa har. Om du är en idiot med idiotiska idéer så är du just det, och då förtjänar du inte att få påverka vad som gäller i vården. Det var en barnmorska som vägrade utföra aborter på grund av sin kristna tro, och därför blev hon nekad anställning på flera arbetsplatser. BRA. Jag kan förstå varför. Vem fan vill anställa en människa som inte vill göra sitt jobb?

I sin debattartikel så berättar Magda också att det finns arbetsplatser som har erbjudit muslimska kvinnor engångsärmar. För det är också en grej, muslimska kvinnor som inte får bära kortärmat för det går emot deras tro. Var ett sånt fall i Expressen för ett tag sen. Artikeln handlar om en muslimsk kvinna vars förslag om engångsärmar nekades av tandvårdsnämnden och deras resonemang var att det utgjorde en kompromiss när det gäller vårdhygien och patientsäkerhet, och att det även skulle ta tid att ta på sig engångsärmarna och därmed göra kvinnan långsammare i sitt arbete.

Den muslimska kvinnans motargument var att dom här engångsärmarna är lika hygieniska och säkra som handspriten som vanligtvis används, och att det inte alls tar längre tid att ta på sig dom. Det hade alltså inte gjort någon praktisk skillnad överhuvudtaget, hon hade kunnat jobba lika effektivt och lika hygieniskt. Låt oss spekulera och hypotetiskt säga: Okej, hon kanske har rätt i det.

Men hon borde ändå inte få använda dom. Varför då? Jo, för att det är på grund av religiösa skäl. Och religion ska inte få ha någon som helst påverkan på det Svenska samhället. Religion ska totalt och fullständigt ogiltigförklaras som nånting av värde. Det är BARA en hobby. Och ingenting annat. Detta är ett budskap som religiösa människor ska tvingas acceptera och förstå. För det är så man håller ett samhälle sekulärt. Man håller INTE ett samhälle sekulärt när man respekterar någons religion på arbetsplatser.

Nu, jag vet precis vad som kommer hända, ett gäng blåsta gnälliga svennejävlar som tävlar om att få medalj i politisk korrekt duktighet för att det främjar deras politiska karriär att vara ”godhetspolisen” kommer kalla mig för rasist och säga att jag vill förtrycka utländska kulturer.

Om en utländsk kultur går ut på att sätta religionsfrihet före patientens säkerhet, då tycker jag det är helt okej att förtrycka den. Att förtrycka den är faktiskt det enda logiska man kan göra, för då sätter man PATIENTENS SÄKERHET FÖRE NÅGON ANNANS ABSURDA LARVIGA JÄVLA TVÅNGSTANKAR OM EN OSYNLIG GUBBE UPPE I HIMLEN.

Det är trots allt så sekularisering går till: genom att man INTE tar hänsyn till religiösa föreställningar, och INTE låter religion få något utrymme i det offentliga, på arbetsplatser eller skolor eller vadsomhelst. Ett sekulärt samhälle behandlar religion som precis vad det är: En hobby, och ingenting annat. Om en utländsk kultur går ut på att religion ska få spela en större roll i samhället, då tycker jag det är okej att förtrycka den kulturen för INGEN religion borde få spela någon som helst roll i samhället.

Ett sekulärt samhälle är nånting vi borde eftersträva, för det är sekulära samhällen som är bäst på att värna om mänskliga rättigheter. Religiösa samhällen är inte det. Kolla på alla religiösa länder i Afrika och Mellanöstern. Dom är total jävla skit. För religion är total jävla skit. Det är primitivt och innehåller primitiva föreställningar om verkligheten. Uganda är det värsta landet i världen som man kan vara bög i, och det har med bibeln att göra.

Jag tycker inte att vi ska sträva mot det primitiva, jag tycker att vi borde utvecklas, och om ett gäng ointelligenta utlänningar tar illa upp – vem fan bryr sig? Dom har inga argument att komma med ändå, dom är bara kränkta, och det är det enda dom har att erbjuda. ”Jag är kränkt, för att du inte gör som jag vill.” Det är inget jävla argument.

Det finns människor som skulle hävda att min ateism är nästan militant. Dom människorna kan dra åt helvete. Inte för att dom har fel, för det har dom inte. Men för att dom inte har några argument förutom äckligt jävla PK-gnäll. Det enda dom kan säga är ”tänk på personens känslor!” Ge mig EN bra anledning att tillåta religion plats i det offentliga, förutom känslor. Ge mig ett argument som inte grundar sig på att vara tolerant för sakens skull.

Vissa skulle påstå att jag är intolerant. Ja, det är jag, och varför i helvete skulle det vara en dålig sak? Jag är intolerant mot fundamentalism, för att det ger upphov till kvinnoförtryck, böghat, hat mot kunskap, och hat mot ateister. Och jag tycker att vi alla borde vara intoleranta mot dom där sakerna. Jag tycker det är viktigare att värna om mänskliga rättigheter än att värna om enstaka individers känslor. Det är det samhället jag vill leva i. 

Jag vill inte leva i ett samhälle som tar hänsyn till den absolut värsta sortens dumhet. Jag vill inte leva i ett samhälle som är tolerant mot precis vad fan som helst, bara för att kunna säga att man är tolerant. Tolerans ska vara genomtänkt. Det ska inte vara automatiskt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar