söndag 26 oktober 2014

"Åkesson blev sjuk av att sprida hat mot oss rasifierade"

http://nyheter24.se/debatt/780388-akesson-blev-sjuk-av-att-sprida-hat-mot-oss-rasifierade

LOOOOL den här bruden är ju helt jävla galen! Hon säger på fullt allvar rätt ut att Åkesson förtjänar att må dåligt för att han inte delar hennes åsikter. Vad är det för människosyn hon har egentligen? Om Gudrun Schyman hade blivit våldtagen så hade jag inte funnit något nöje i det, oavsett hur mycket jag ogillar hennes parti.

"I går fick vi veta att Jimmie Åkesson, Sverigedemokraternas partiledare ska sjukskrivas ”på obestämd tid”. För många av oss som känt rasismen brännas på vår hud kom det här som ett jublande besked. Rasismens ansikte i Sverige har blivit utbränd och behöver dra sig tillbaka."

Ja, för det är ju så typiskt av vänster-radikala människor att inte kunna se sina meningsmotståndare som människor. Istället ser dom folk som tycker annorlunda som "fienden" och "symboler för förtryck och ondska", och politiken är inte en plats där man ska utbyta åsikter. Det är ett krigsfält där din fiende ska "dra sig tillbaka".

Hon avhumaniserar alla som tycker annorlunda. Personen är inte en person egentligen, den är en representant för allting hon hatar. Allting handlar mer eller mindre om ventilering av dessa människors negativa upplevelser i livet och att skylla på en demonfigur, inte att bygga ett konstruktivt samhälle där alla kan existera ihop trots olikheter.

Det är helt otroligt att hon inte fattar hur åsikter fungerar. Om vi tittar på det från ett rent politiskt och mentalt perspektiv så spelar det ingen roll vad som händer med Jimmie Åkesson. Han skulle lika gärna kunna avlida, och det hade inte förändrat nånting. Åsikterna som han har hade fortfarande fortsatt existera och delas av många. Och det hade funnits många andra som är kapabla att debattera och tala som hade tagit hans plats.

Så varför blir hon glad över att Åkesson behöver "dra sig tillbaka"? Det är bara patetiskt och barnsligt. Det absolut värsta av allting är nog dock att den där kvinnan är VIT och så pratar hon om "oss rasifierade" när hon är precis lika vit som vad jag är och kommer från samma land som vad jag gör. Eller iallafall någon av grannländerna i Balkan.

"Det är också något hemskt skevt om debatten kring psykisk ohälsa väcks av självaste Åkesson, en vit privilegierad man."

Den här kvinnan bryr sig alltså mer om hudfärgen på personen som väcker debatten, än att förståelsen i samhället kring psykisk ohälsa ökar. Om jag någonsin behövde ett typexempel på renodlad idioti att visa upp för att förklara varför jag hatar den "antirasistiska" rörelsen så har vi ett här. Helt jävla ofattbart. När jag tänker på alla människor jag känner som lider av psykisk ohälsa så hade jag faktiskt inte kunnat bry mig mindre om vem det är som lyckas göra samhället en bättre plats för dom genom att bli "startskottet". För till skillnad från henne så bryr jag mig inte om hudfärg.



Ett sensibelt motsvar till Amra Bajric's inlägg kan finnas här, av en "rasifierad" Sverigedemokrat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar