tisdag 23 september 2014

En Arg Blatte talar om Invandring

https://www.youtube.com/watch?v=wEW-nAWZ0zo

Den här videon laddades upp den 31a Maj och har nu idag uppnått 400'000 tittar. När jag tänker tillbaka på den så ser jag inte någonting jag är nöjd med. Jag tänker på defekter. Det finns enkla små ändringar som hade kunnat göras i mina ordval för att undvika missförstånd, för sättet som videon gjordes på gör det lätt för missuppfattningar att ske. Tydligen så blir det lätt för vissa att tro att jag pratar om ALLA invandrare i min video, och inte den minoritet av idioter som så är fallet.

Men å andra sidan, för varje invandrare som felaktigt uppfattar mig som rasist för att jag använder ordet "blatte" enligt en definition som de själva inte har hört talas om - så finns det en invandrare som totalt fattar grejen och tackar mig för att jag förklarar skillnaden mellan dom bra invandrarna som finns i samhället, och dom dåliga invandrarna som istortsett skapar folks fördomar.

Nuförtiden finns det en väldans massa gnäll om hur fult det är med "Vi och Dom" tänkande. Men det är ett faktum att man kan dela in folk i grupper. Om jag tar ställning mot våldtäktsmän och säger att våldtäktsmän är vidriga as så är det också ”Vi och Dom” tänkande, för jag delar in folk i grupper. "Dom som våldtar", och "Dom som inte våldtar". Är det fel av mig att göra det? Eller borde jag säga att alla män är våldtäktsmän, eftersom ”alla är människor"?

Det är klart som fan att man ska dela upp folk i grupper. För folk existerar i grupper, och dom delar ofta även upp sig själva i dom grupperna. Att dela in folk i grupper är att erkänna verkligheten. Men nädå, vi kan säga att nazister tillhör samma folkgrupp som miljöpartister. Dom har ju precis samma värderingar och samma syn på världen, eller hur? Dom delar samma syn om ett utopiskt samhälle. Det finns ju ingen skillnad på dom? Alla är ju bara människor!

Vi kan säga att alla invandrare är precis likadana. Alla invandrare vill vara som 50 Cent, alla invandrare tycker det är häftigt att vara våldsam och kriminell, alla invandrare är rasister mot vita människor. Det finns ju ingen skillnad på invandrare? Det finns ju inget "Vi och Dom"? Alla är precis likadana!

Och alla Muslimer är ju precis likadana. Det finns ingen skillnad överhuvudtaget på militanta Islamister som halshugger barn, och sekulära muslimer som tycker att våld mot sina medmänniskor är det absolut hemskaste som finns. Alla muslimer är precis likadana, för alla människor är precis likadana, och alla tillhör samma grupp: MÄNSKLIGHETEN <3 (Ja, det här är sarkasm)

^ Den där sortens hjärndöda hippie-skitsnack är tröttsamt. Håll käften med din dåliga "Vi och Dom" stämpel. Det är ett faktum att det finns subkulturer, och gangsterrap/ghetto/förort/blatte-kulturen är bara ännu ett exempel på sådant. Och vad är en kultur för något? En kultur är levnadsmönstret hos en viss grupp folk. Behöver jag ens peka ut att alla invandrare inte ingår i gangster-kulturen? Det säger sig självt. Men det är klart och tydligt att dom som gör det har jävligt skeva värderingar om vad som räknas som acceptabelt beteende, och det är det jag ifrågasätter i min första video: Beteende, inte etnicitet. Att ifrågasätta värderingar och beteende är vad ett intellektuellt sinne gör. Ett ointellektuellt sinne, istället, söker att sätta billiga stämplar som "rasism" på kritik för att inte behöva tänka efter på ett djupare plan.

Vissa människor gnäller hjärndött på att jag bara tar upp invandrare som beter sig dåligt i min video, och inte Svenskar. Ja, det kanske är för att jag själv är en invandrare och den här idiotiska föreställningen som existerar bland många invandrare om hur en "typisk" invandrare ska vara irriterar mig liiiiite mer än stereotypen som finns av hur en Svensk ska vara. Jag är nämligen inte Svensk, och alla stereotyper är inte likvärdiga. Stereotypen för en svensk är inte likadan som stereotypen för en invandrare, och stereotypen för en man är inte likadan som stereotypen för en kvinna. Och jag har all jävla rätt i världen att prata om hur jag ser på verkligheten utifrån en invandrar-synvinkel.

Jag hade gjort min första video annorlunda idag. Jag GÖR mina videos annorlunda idag, för jag har lärt av vissa snedsteg. Men det betyder inte att jag ångrar hur jag gjorde den här videon, för uppenbarligen var det på ett så pass effektivt sätt att den fick en massiv spridning och fortfarande ökar i tittar mer än vad någon annan av mina videos gör. Och vad innebär detta? Det innebär att det lockar väldigt många människor till min kanal, och till mina andra videos, där jag försöker uttrycka mig på ett sätt som når ut längre och inte upprör helt i onödan.

Jag hatar censur, jag har starka åsikter, jag hatar folk, jag umgås inte med särskilt många, och jag lever i min egen värld. Så det var oundvikligt att min första vlogg skulle bära med sig defekter. Men jag vill gärna tro att dom som kollar på mina nyare videos ser en förbättring.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera