måndag 15 september 2014

Demonstrationer och Motdemonstrationer

http://www.sydsvenskan.se/asikter/till-skillnad-fran-lukas-moodysson-sag-jag-oacceptabla-handlingar-fran-motdemon/

Vad ska dom göra nu? Kalla den här kloka ”rasifierade” andra-generationens-invandrare för nazistsympasitör? Det hon säger ekar mina egna tankar. Det är människor som hon och jag som är mest utsatta av SvP's politik, men vi springer inte runt och attackerar poliser för att dom skyddar demokratin. Och ändå så tror ett gäng vita vänster-vridna etniska Svenskar att dom gör oss några tjänster med sånt där beteende. Det enda dom gör är att ge SvP gratis reklam. Jag ber er att även läsa denna korta artikel: http://nyheteridag.se/extremvanstern-ar-nazisternas-nyttiga-idioter/

Herr Frick förklarar alldeles utmärkt hur jag känner angående demonstrationer och motdemonstrationer. Faktum är att SvP är en VÄLDIGT liten grupp, och även att jag är en av de invandrare som de säkert hade velat utvisa så känner jag mig inte hotad av deras existens. Att vilja utvisa alla som är icke-etniskt-Svenska är nånting jag aldrig skulle kunna föreställa mig att en större del av Sveriges befolkning skulle vilja gå med på, för det är en helt sinnessjuk idé och den är inte konstruktiv på något sätt överhuvudtaget. Det finns tusentals invandrare i Sverige som är vettiga, snälla människor som bidrar på ett sätt eller ett annat. Ska man alltså slänga ut dessa människor bara-för-att? Det är fullständigt orationellt.

Det finns långt mycket mer bra invandrare än dåliga invandrare, och den absoluta majoriteten av alla människor erkänner det faktumet. Människor i Sverige är helt enkelt inte så rasistiska. Så därför är jag helt enkelt inte rädd för att SvP ska bli lika stora och populära som andra riksdagspartier. Och då är jag ändå en cyniker i min natur, knappast en naiv människa.

Det enda motdemonstrationer åstadkommer är gratis reklam och sympati-röster. Let's face it: Vänsterextremisterna drar dit för att dom njuter av att slåss. Dom drar dit för att utföra hämnd för tidigare aktioner som SvP-anhängare har utfört mot dom. Det här är bara ett gängkrig. Att stå och vråla och hetsa åstadkommer ingenting och är knappast en konstruktiv lösning på nått. Det är inget utbyte av idéer, det är ingen dialog där motargument framförs, det erbjuds ingen förklaring till varför SvP har så knasiga idéer. (Som att det ens skulle behövas, men du förstår vad jag menar?) Det handlar bara om att Vänster-anhängaren vill tillfredsställa sitt ego, hen vill bara kunna klappa sig själv på axeln över hur duktig man är för att man ”TAR STÄLLNING och visar att vi INTE TOLERERAR RASISM!”

Ja men vem fan gör det då? Vem fan stödjer rasism? Hur många människor finns det som röstar på SvP? Vad är det, 8000 i hela landet? Det finns cirka 7 MILJONER människor i Sverige. Om vi BARA har 8000 nazister i hela Sverige så tycker jag ändå vi har lyckats rätt jävla bra med åsiktsklimatet. Världen kommer ALDRIG bli så pass perfekt att det inte finns några extrema åsikter överhuvudtaget. Ta det med en nypa salt och fokusera på det viktiga istället.

Om SvP skulle få majoritet i riksdagen så är det jag och min familj som skulle bli utvisade, men jag springer inte runt på stan och vrålar hejjarramsor bara för det. Dom hävdar att det är något slags ställningstagande mot rasismen, men nä, du står bara och skriker: ”JAG TYCKER DU HAR FEL!” Hur ska det kunna förändra någons åsikter exakt?

Om man ska ta ställning mot rasism så ska man göra det vartenda dag, i vardagen, när man ser orättvisor uppdaga sig. Säga ifrån om man ser rasism framför sig, och skriva debattinlägg/krönikor med genomtänkta resonemang om varför rasism är fel, istället för att späda på substanslösa klichéer som "alla är lika värda!" Kanske även upplysa allmänheten om rasism som inte är så tydlig och inte får så mycket uppmärksamhet i media, som rasismen mellan invandrargrupper, eller rasismen från invandrare mot Svenskar, och ta avstånd från rasism som helhet i alla dess former. Inte bara vissa former.

Gör saker som kan göra en skillnad genom att erbjuda resonemang som motparten, eller folk som står på gränsen, kan ta till sig. Inte stå och gapa på ett jävla torg en gång om året och sen gå hem och känna dig duktig. Att stå på ett torg och bara säga "JAG TYCKER DU HAR FEL" åstadkommer väl ingenting? Det känns som att det bara handlar om att klappa sig själv på axeln och visa vilken duktig antirasist man är. Det är inget annat än onani.

Det enda motdemonstranterna gör är att erbjuda nynazisterna en kamp och därmed ett syfte. Dom ger nynazisterna bekräftelse på att deras åsikter faktiskt betyder nånting. Att motdemonstrera är att ge deras åsikter legitimitet, för då visar man att deras åsikter har makt. Man behandlar dom som om dom redan sitter i riksdagen och har möjligheten att påverka samhället, och då blir det precis vad som händer i verkligheten; det blir en självuppfyllande profetia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar