torsdag 3 juli 2014

Varför svarar du inte Houmans video?

Vadå? Det har jag ju visst gjort? 8D Se här: https://www.youtube.com/watch?v=YiksrK4Ht5w
Skämt åsido: anledningen till att jag valde att svara med en YouTube-poop är för att jag ville bemöta Houman på hans egen nivå. Han får tillbaka det som han gav mig i sin video: svammel och absurda påståenden. Men lite tid har gått sen dess, och jag tänkte att det vore kul att göra ett seriöst bemötande nu. Låt mig ta det från början.

Första gången jag såg Houmans video så orkade jag inte kolla längre än nån minut för att det var så fruktansvärt pinsamt. Han öppnar videon med att kalla mig för "anarkist", vilket är helt absurt. Jag har ingen aning vart han fick det ifrån? Ingenting i min första video tyder på att jag är anarkist. Och för den delen så vet han inte ens vad "Anarki" betyder. Det är inte ett system utan lagar, det är ett system utan regering. Man är emot etablerad auktoritet, inte lag och ordning, och istället för en regering så lägger man makten i folkets händer och låter dom skapa sina egna lagar under kollektivt samförstånd. Syftet med anarki är inte en värld av krig och död, syftet är en utopi där varje individ tar vara på sin frihet, och bara för att det inte finns någon statsmakt så skulle inte det innebära att människors moral försvinner totalt och att alla börjar utsätta varandra för brott direkt. Anarki, alltså, är ett system där man placerar tillit till människans godhet. Personligen så tror jag dock att människor är alldeles för stora får för att anarki-systemet någonsin skulle vara genomförbart, men det är en fin tanke anarkisterna har iallafall. En tanke som Houman inte förstår ett piss utav.

När han försöker vara filosofisk med ordet "invandrare" är det svårt att inte hålla handen för ansiktet, och när han sen gick vidare med att säga: "du säger att du hatar allt och alla, att du inte kan känna empati eller att du inte förstår vad känslor är." så fick jag helt enkelt nog. Hur fan kan man ta en människa på allvar när dom rentav hittar på skit på det där viset? Det är en sak att missförstå någons poäng, men att han istortsett kallar mig för psykopat är så fruktansvärt missvisat så att jag bara inte orkar reda ut alla trådar i hans huvud. Att det sen är 12 minuter kvar av videon efter det får mig knappast att känna någon större entusiasm, och eftersom jag generellt inte har någon lust att våldta mig själv så valde jag därför att stänga av.

Nån dag efter det så hängde jag med en polare som tyckte det var skitkul när Houman kallar mig för bonde, så det blev till en grej mellan oss och när vi kom hem från en promenad så beslutade vi oss för att kolla på hans video och skratta. Men den här gången kände jag mig plötsligt mer tolerant så det slutade med att jag faktiskt såg hela videon! (trots att min polare ansåg det vara tortyr.)

Här är min uppfattning: Det enda Houman försöker göra är att kickstarta sin pissdåliga rapkarriär genom att snylta på populariteten av mitt första videoklipp. Efter hans video är slut så står det: "LYSSNA PÅ HOUMAN PÅ SPOTIFY" och så finns det även en länk i videobeskrivningen. I samband med detta så är hans video uppenbarligen ihopslängd på 1-2 dar. Det må vara högt produktionsvärde, men hur mycket tid la han ner på manuset egentligen? Han står ju bara framför kameran och svamlar.

Och det är därför jag helt enkelt har vägrat att bemöta honom seriöst, för jag vill verkligen inte göra reklam för en total idiot som bara försöker snylta på min popularitet. Houman förtjänar absolut inte en video. Men däremot så tycker jag att jag iallafall kan lägga ut ett seriöst bemötande via text, för de fans jag har som är intresserade. (Och på ett sätt som inte ger han SÅ mycket uppmärksamhet.)

De få någorlunda sammanhängande koncept jag lyckades få fram i hans video är följande:

1. Houman verkar anse att rasism mot vita Svenskar inte är rasism, eftersom det "inte påverkar personens ras". Att det inte skulle ha påverkan är bara fel, då det skapar den rasism och förakt mot "rasen" (invandraren) som sa "jävla svennefitta". Det finns blattar som går på gatan och provocerar/hotar Svenska tjejer och killar bara för att dom kan, dom ser det som sin rättighet att sätta sig över den "vita rasen". Så vem är det som är rasist egentligen? Det ÄR rasistiskt att kalla en förbipasserande vit tjej för "jävla svennefitta", då det är ett tydligt förakt mot en person enbart på grund av dennes hudfärg/etnicitet.

Enligt Houmans egna resonemang så vore en vit person i Afrika inte rasist om han oprovocerat kallar en svart person för "niggerjävel", eftersom de svarta är i majoritet där och därför innehar all "makt" i samhället. Förstår du nu hur absurd hans logik är? Hans världsbild är minst sagt osammanhängande.

Houman ursäktar rasism mot vita med att vita människor är i majoritet, och därför så är det inte lika illa när vita människor upplever rasism. Men det Houman gör är att dela upp människor i olika grupper enligt deras hudfärg (eller "raser", om man vill säga så) och sen säger han att dessa grupper förtjänar olika behandling beroende på sin hudfärg... Låter detta bekant? DING DING DING, ja, du tänkte rätt: det är rasism.

Definitionen av rasism innefattar inte befolkningsmängd eller samhällsklass. Om du ser ner på en människa på grund av deras hudfärg/etnicitet så är du rasist. Och om du beter dig åt som ett rövhål mot en människa på grund av deras hudfärg/etnicitet, så är du rasist. Det här är ingen svår ekvation att förstå överhuvudtaget. Varför ska jag ens behöva förklara sånt här för honom? Att det skulle handla om att "påverka någons ras" är bara sånt sönderknarkat jävla hasch-flummat SKITSNACK.

Rasism är fel för att det är en defekt tankebana. Om det verkligen vore sant att alla Araber är kriminella våldtäktsmän som gillar att stoppa kokain i arslet så hade det inte varit en ful sak att säga, men så är det inte, eller hur? Att uttala sig övergeneraliserande på ett negativt sätt om en hel folkgrupp är helt enkelt inkorrekt. Det är därför rasism är fel. Och att behandla en människa sämre på grund av deras hudfärg/etnicitet är riktigt elakt, det är helt enkelt ett rövhålsbeteende att hålla på med! Det är DÄRFÖR rasism är fel! Det har ingenting att göra med påhittade osynliga raskrig i samhället så som Houman vill få en att tro.

Houman uttrycker sig dock så fruktansvärt dåligt så att jag inte kan vara helt säker på att det verkligen är detta som han menar. Jag undrar om det var en medveten taktik från hans sida, så att han sen ska kunna säga: "DIN BONDE, DU FATTAR JU INGENTING, ABOO."

2. I min video så pratar jag om invandrare som fejkar sin brytning för att låta mer utländska än vad dom egentligen låter. Houman missuppfattade detta som att jag pratade om jargong och specifika ord. Se, vissa invandrare använder ord som "shuu brorsan, hur är det? Aboo." när dom är bland sina vänner, men när dom är på en arbetsintervju så pratar dom proper Svenska utan att göra sig till. Detta är det egentligen inget fel med. Men det är inte vad jag pratar om i min video. I min video så pratar jag om hur jag har personlig erfarenhet med minst två invandrare som rätt ut FEJKAR sättet som deras röst låter på - och detta är nånting som dom gjorde JÄMT. Dom lät inte "turkiga" när dom endast pratade med sina vänner, dom lät högljudda och blattiga jämt för att det var så de ville bli sedda av sin omgivning; som "riktiga invandrare". Men detta kunde Houman inte förstå.

3. Vid ett tillfälle säger han att kriminalitet inte hade existerat utan pengar. Hur pinsamt outbildad får man vara? Misshandel, våldtäkt, stöld och mord existerade innan det ens fanns ord för att kunna beskriva IDÉN om pengar!

4. Han hävdar att Sverige går PLUS på invandringen. Jag känner mig fruktansvärt skeptisk till det uttalandet. Vad fan finns det att gå plus på när man tar hit tusentals krigsskadade analfabetiska Somalier och ger dom iPhones? Jag tycker verkligen inte illa om Somalier men dom kan ju knappt prata sitt eget språk och det krävs pengar och resurser för att hjälpa dom att komma in i samhället. Och nej, jag säger inte att det är en dålig sak. Jag säger helt enkelt att vi inte borde förneka verkligheten, det är knappast snällt mot varken invandrare eller Svenskar.

5. Han säger att definitionen av intelligens är att kunna använda sin intelligens till att förmedla någonting positivt till sin omgivning... Amen vafan, det är ju knappast som om det vore SVÅRT att GOOGLA "intelligence definition" och läsa lite grann!
Det där är inte definitionen av intelligens, det är en personlig värdering som han bakar in i ordet "intelligens" och sen försöker framställa som objektiv sanning. Men det är inte objektiv sanning och du kommer inte hitta hans definition av "intelligens" någonstans. Hitler var en intelligent människa men han använde sin intelligens till fruktansvärda saker, såväl finns det många seriemördare/massmördare/våldtäktsmän/psykopater som är väldigt intelligenta människor men knappast särskilt snälla och knappast särskilt bra påverkan på sin omgivning. Intelligens - kort och gott - är förmågan att kunna reflektera. Det har ingenting att göra med vad man beslutar sig för att använda sin intelligens till.

6. Vid 10:30 i videon så säger han ungefär: "det som oroar mig mest är att du inte nämner nånting om den negativa effekten som rasismen har i Sverige."
Jag BÖRJAR ju för fan min video med att prata om att rasism är fel för att det är en defekt tankebana, att det är lika fel oavsett ifall personen är vit eller svart, och hur förjävligt det är att ingen bryr sig när vita Svenskar blir utsatta för rasism. Det är liksom en hel värld av trakasserier och hatbrott som ingen vill erkänna existerar och därmed så är det väldigt många individer som blir behandlade som skit utan att någon bryr sig. (Medans samhället bryr sig jävligt mycket när utlänningar råkar ut för det) Men Houman tycker alltså inte att det är nånting negativt? Houman tycker inte att de erfarenheter mina Svenska polare har haft (som jag räknar upp i början av videon) är nånting negativt? Det är ju helt jävla sinnessjukt! Det säger ju allting om vilken enorm Svensk-hatande hycklande rasist han är!

7. Precis efter det så säger han: "Och i den händelsen väljer du att rikta ditt hat mot segregerade människor, och människor som beter sig illa enligt ditt tycke." 
Vadå ENLIGT MITT TYCKE? Vilken jävla människa skulle få för sig att FÖRSVARA blatte-beteendet som jag beskriver i min video?
* Jag pratar för fan om människor som rånar folk för att dom tycker det är "coolt" att vara kriminell, inte för att dom behöver pengar till mat.
 * Jag pratar om människor som ser till att gå i mitten av vägen när dom går på stan, och så förväntar dom sig att alla som kommer och går på samma gata ska vika undan och gå runt för att "jag är så jävla hård gangster, jaooo".
* Jag pratar om människor som går på stan, stirrar SOM FAN på varenda person dom möter, och ifall personen tittar tillbaka i kanske bara 3 sekunder så tar blatten illa upp och frågar vad DOM tittar på och vad DOM vill, för allt ska handla om "respekt" med dom här lättkränkta överkaxiga idioterna.

Så nu är frågan - Hur FAN är DET DÄR beteende som någon skulle kunna försvara? Hur fan kan Houman säga "enligt ditt tycke" när jag pratar om beteende som i stort sett är objektivt dåligt? Det jag beskriver i min video är inte invandrare. Det är "blattar" - dåliga invandrarstereotyper som söker bråk för att hävda sig. De flesta invandrare är inte blattar. Och alla i förorten är absolut inte blattar, de flesta i förorten är inte kriminella. Det finns fler bra invandrare än vad det finns dåliga invandrare, men man ska inte underskatta hur mycket en dålig minoritet kan förstöra. Blattar är anledningen till varför mycket rasism skapas, då upprepade möten med dessa enskilda individer väldigt lätt kan skapa hat och fördomar. Man kan tycka att detta må låta överdrivet, men man ska inte underskatta hur mycket skada blatten hinner åstadkomma på bara en vecka. Att kalla förbipasserande tjejer för "svennehoror" och söka bråk över småsaker är en vardagsrutin för blatten. Blattar förstör för alla invandrare som beter sig åt som normala människor, och man ska aldrig blanda ihop ordet "invandrare" med "blatte".


Jag skulle kunna kritisera Houmans video ännu mer, men jag tycker detta räcker. Kort sagt: Houman är precis allting som jag kritiserade i min första video. Han är inte mycket mer än en översittare och en dålig stereotyp. Han vet inte vad ordet "rasist" betyder och hans video är blott nerknarkat svammel.  

Den enda anledningen till att folk gillar hans video är för att han talade lugnt och talade emot mig, inte för att han sa något vettigt. Dom skiter fullständigt I VAD det är han säger i videon, det enda som spelar roll är att han säger det på ett kaxigt självsäkert sätt och att han säger det mot mig. Hade dom faktiskt lyssnat på vad han säger (förvisso är det lite svårt att förstå hans pundar-retorik) så hade dom nog inte gett honom någon cred alls.



4 kommentarer:

  1. Du är toppen! Dina påståenden har starka faktan bakom varje påståenden, och man kan inte annat änn att hålla med dig!

    Startar du ett parti någonsin lovar jag att rösta på dig!

    SvaraRadera
  2. Oj, jag missuppfattade totalt och trodde videon du länkade till var Houmans originalvideo... Ooops.

    SvaraRadera
  3. Oj, jag missuppfattade totalt och trodde videon du länkade till var Houmans originalvideo... Ooops.

    SvaraRadera
  4. en grym dokumentär om marijuana, joe rogan, snoop dog och många fler, här är trailern https://www.youtube.com/watch?v=cGCraLGvUss här är dokumentärfilmen https://www.youtube.com/watch?v=5UDxFjBr568.

    SvaraRadera