fredag 4 juli 2014

Ska det verkligen vara så lätt att hata Svenskar?

En invandrare som stödjer Ung Vänster och Miljöpartiet kommenterade på min Facebook-sida och skrev: ”Dem flesta svenskar har redan på sig SS-uniform, mentalt asså. Om sd kommer till makten, då kommer det bli officiellt.”

Sverige är det enda landet i hela världen där man blir kallad för "rasist" om man tycker om sitt eget hemland. Vi bor i ett land där den absoluta majoriteten av Svenskar skäms för sin egen Svenskhet och vägrar erkänna att dom har en egen kultur. Genomsnittssvensken anser Sverige och Svenskhet att vara "tråkigt" och dom längtar efter något som är "exotiskt" istället. Det finns inget land med ett mer självföraktande folk än Svenskarna. Dom gör precis vadsomhelst för att inte bli kallade för "rasister", till och med saker som är rentav självförnedrande och går emot all logik. Till och med att ge 30'000 kronor till en Muslimsk praktikant för att han inte får diskriminera mot kvinnor på sin arbetsplats: https://www.youtube.com/watch?v=stuBLr8UxEo (Se till att kolla 14:42, då en Imam förklarar att Koranen inte ens stödjer praktikantens beteende. Det är alltså fel att hävda att det är en ”muslimsk grej”.)

Och ändå så har den här personen magen att hävda att dom FLESTA Svenskar är rasister!? Den absoluta majoriteten av alla Svenskar böjer ju sig konstant för invandrare! Vilket otacksamt jävla sönderknarkat fanskap man måste vara ifall man ens kan få för sig en sån där sak: ”ALLA SVENSKAR ÄR NAZISTER”!

Det här är inte den första invandraren jag har stött på som säger en sån där sak. En annan invandrare kommenterade på min sida och skrev, angående min första video: ”Jag ska säga dig, eftersom du sprider negativ energi så får det negativ effekt. Jag ska börjat stödja extrema feminister och vänster och numera har jag fått avsmak från svenskar, får jag en chans att vara dum mot en svensk så tänker jag ta den och vart än jag går och reser så ska jag passa på att säga att svenskar är rasistiskt folk, som är hatiska och saknar sympati. Tro det eller ej så finns det väldigt många "negrer" världen runt och jag hoppas att svenska blir bemött som de bemöter oss här. Jag hatar inte vita människor, svenskar är de jag tycker minst om i hela världen. Man tror att de är så snälla och ärliga men så fort de kommer hem och sätter sig framför datorn så snackar de skit om ALLA.”

Den här personen har alltså goda erfarenheter med Svenskar i vardagen, men sen sitter han på Flashback dagarna i ända och läser varenda jävla tråd i ”Integration och Invandring”. Och så får han för sig att han har en informerad bild av verkligheten!? LOL. Behöver jag ens formulera utvecklad kritik för att ni ska förstå hur fruktansvärt jävla absurt det där är!?

Vem FAN baserar hela sin människosyn på vad folk skriver på Flashback? O_O En människa som fungerar sådär har absolut ingen rätt att anklaga andra för att vara rasister, det personen istället ska göra är att ta en riktigt hård ordentlig titt på sig själv först – för om det är SÅDÄR LÄTT för dom att börja tycka illa om Svenska människor så säger ju det allting, eller hur? Det ska inte vara sådär lätt att dra alla över en kam. 

Och om man är sådär pass dum i huvudet så är jag tveksam till att det finns nånting som skulle kunna förändra den där invandrarens bild av verkligheten. Den där invandraren har ju bestämt sig för att han är ett ”förföljt offer för rasism oavsett vad jag gör och alla Svenskar är onda i hemlighet, även att de är hur trevliga som helst i vardagen, och ger mig socialbidrag utan några som helst krav.” Och när man har bestämt sig för att man är ett offer och att hela världen är emot en, ja, vem kan då ändra på en själv förutom en själv? Omgivningen ska inte behöva ta något ansvar för att reda ut den enskilda idiotens psykotiska föreställningar.

Det finns alltså, helt seriöst, människor som använder sociala medier som stöd för att få vara rasister mot Svenskar. De säger saker som: ”I verkligheten så är Svenskarna hur snälla som helst, men sen när dom sätter sig bakom datorn så vädrar dom sina RIKTIGA ÅSIKTER....VARFÖR KAN DOM INTE SÄGA DET FACE TO FACE?”

Ptjaaaaa.... Du har inte funderat på att anledningen till att "dom" inte vågar säga sina åsikter "face2face" är för att dom kanske INTE HAR SÅNA ÅSIKTER? Majoriteten av Svenskar är inte hängivna rasister, ditt paranoida pucko. Det är klart som fan att det finns rasism i samhället, men det gäller inte bara Svenskar. Det gäller även invandrare och det är väldigt tydligt att du bidrar till rasismen i samhället genom att tycka såna där korkade saker.

Hur tror du att rasism skapas? Ett sätt är detta: genom att en människa har dåliga erfarenheter med en viss ras, och sen så börjar dom generalisera och tänka "ALLA är såna..." Och vad händer då? Då börjar personen tycka illa om den rasen och bete sig illa mot den rasen. Och vad är det du har tänkt göra? Du ska bete dig illa mot vita Svenska människor för att dom är ”smygrasister”, vilket kommer göra att vita Svenska människor får dåliga erfarenheter med utlänningar. Och vad tror du händer då? Då skapas mer rasism. Det blir en ond cirkel där alla beter sig illa åt mot varandra på grund av utseende. Du säger att mina videos sprider negativet och att det får en negativ påverkan i samhället. (Vilket jag inte håller med om) Varför vill du då själv göra en negativ påverkan i samhället genom att vara rasist mot vita Svenska människor?

Vafan, behandla folk som folk och säg ifrån när någon är en idiot. Det är inte så jävla svårt att INTE vara helt blåst. Övergeneralisera inte och hitta inte på paranoida konspirationsteorier om varken Svenskar eller utlänningar bara för att du har mindervärdeskomplex.


2 kommentarer:

  1. Hoppas han läste det här och fick sig en tankeställare.

    SvaraRadera
  2. jag kommer från ett land med både vita och blattar, vita människor behandlas på ett mycket bättre och finnare sätt nästan överallt, även värdelösa svenska tjejer bryr sig mest om hudfärgen än personligheten, svenskar är väldigt beräknande typer av människor även om de ska säga en hej till en person ,man beräknar alltid på vad man får och inte får av det, du är själv en vit invandrare som behandlas på fint sätt men jag känner många adopterade barn och blandade raser i Sverige ,de har väldigt mycket problem och de har berättat för mig att många svenskar ser inte på som en svensk person, väldigt många, snacka inte så mycket skit, Sverige är stark PASSIVE rasistiskt land ,många går runt med anger och hat ,jag har själv en kompis ,en vit invandrare som har fått jätte många kompisar i några månader men det finns blatte invandrare som har bott mer än 30 år i Sverige och går bara med invandrare, de har försökt många gånger och lyckats aldrig, snacka inte så mycket skit, förvräng inte på verkligheten, själv har bott många år i Canada och USA,jag kände aldrig en enda gång rasism där, men nu är jag här i skit Sverige land och de flesta tittar snett på och är fet otrevliga mot mig, visst finns en del svenskar som gillar invandrare, men de är bara väldigt få svenskar som kallas för invandrar kvoten, nu kan du hålla käten tack så mycket och förvräng inte reality

    SvaraRadera